Department of English
Faculty of Arts, Chulalongkorn University
2202314
Translation: Thai-English I
Economic News (Thai-English) Discussion
The translations given on this page are neither comprehensive nor definitive. They are here to give you an idea of the range of possibilities and to spark discussion. Suggestions and comments are welcome. |
Translate the following into English.
“ศรี จันทร์” ปรับตัวสู้ตลาดซบ ลุยดิจิทัลฟื้นยอด
นาย รวิศ หาญอุตสาหะ กรรมการผู้จัดการบริษัทศรีจันทร์สหโอสถ จำกัด เจ้าของแบรนด์เครื่องสำอาง “ศรีจันทร์” เปิดเผยว่า การระบาดของโควิด-19 ตลอดช่วง 1 ปีที่ผ่านมาส่งผลกระทบต่อภาพรวมอุตสาหกรรมเครื่องสำอางมูลค่ากว่า 3 แสนล้านบาท โดยเฉพาะในกลุ่มเมกอัพที่มีอัตราเติบโตของยอดขายติดลบ 58% สำหรับบริษัทเองในปีที่ผ่านมาแบรนด์ศรีจันทร์มียอดขายลดลงกว่า 50% จากปีก่อนหน้าที่มีรายได้ 450 ล้านบาท
อย่าง ไรก็ตาม จากผลกระทบของโควิด-19 และเทคโนโลยีที่เข้ามามีบทบาทต่อชีวิตประจำวันมากขึ้น ทำให้บริษัทต้องมีการปรับแผนการดำเนินงานด้วยการนำเทคโนโลยีมาใช้เพิ่มขึ้น โดยปีที่ผ่านมาได้ใช้งบประมาณกว่าสิบล้านบาทเพื่อตั้งทีมงานดูแลด้าน เทคโนโลยีและพัฒนาระบบ IT รวมถึงซอฟท์แวร์ต่าง ๆ ทั้งนี้ บริษัทจะมุ่งเน้นการจำหน่ายผ่านออนไลน์เพื่อตอบโจทย์พฤติกรรมลูกค้าในปัจจุบัน โดยตั้งเป้าเพิ่มสัดส่วนยอดขายในช่องทางออนไลน์เป็น 10% ในสิ้นปีนี้ จากปัจจุบันที่มีอยู่ 2-3% ซึ่งขณะนี้ยอดขายออนไลน์เติบโต 50-80% นอกจากนี้บริษัทยังมีแผนจะเปิดตัวแบรนด์ผลิตภัณฑ์ดูแลบำรุงผิวกายน้องใหม่ SELENE โดยจะจำหน่ายในเว็บไซต์ศรีจันทร์และร้านวัตสัน
Translation 1: Grammar-Translation Method
Srichand moves against slump
market, goes digital for sales boost
[¶1; 2] นาย
รวิศ หาญอุตสาหะ กรรมการผู้จัดการบริษัทศรีจันทร์สหโอสถ จำกัด
Rawit Hanutsaha, Managing Director
of Srichand United Dispensary Co., Ltd.,
เจ้าของแบรนด์เครื่องสำอาง “ศรีจันทร์” เปิดเผยว่า owner of the cosmetics brand
Srichand said that the spread of COVID-19 throughout
the last 12 months, ส่ง
ผลกระทบต่อภาพรวมอุตสาหกรรมเครื่องสำอางมูลค่ากว่า 3
แสนล้านบาท had an impact on the overall
300,000m-baht cosmetics industry, โดย
เฉพาะในกลุ่มเมกอัพที่มีอัตราเติบโตของยอดขายติดลบ 58% especially the color cosmetics
segment which had a 58% negative sales growth rate. The company itself in the past
year
แบรนด์ศรีจันทร์มียอดขายลดลง
กว่า 50% จากปีก่อนหน้าที่มีรายได้ 450 ล้านบาท the Srichand brand had a sales
decrease by more than 50%, down from last year that had a
sales revenue of 450 million baht.
[4] อย่างไรก็ตาม
จากผลกระทบของโควิด-19
และเทคโนโลยีที่เข้ามามีบทบาทต่อชีวิตประจำวันมากขึ้น In any case, the impact of COVID-19 and of
technology that has an increased role in daily life
ทำ
ให้บริษัทต้องมีการปรับแผนการดำเนินงานด้วยการนำเทคโนโลยีมาใช้
เพิ่มขึ้น has compelled the company to
adjust its strategic plans by incorporating more
technology in its operations.
โดย
ปีที่ผ่านมาได้ใช้งบประมาณกว่าสิบล้านบาทเพื่อตั้งทีมงานดูแล
ด้านเทคโนโลยี In this past year, the company has
given a budget of over 10 million baht to set up a team to
be in charge of technology และ
พัฒนาระบบ IT รวมถึงซอฟท์แวร์ต่าง ๆ and to develop IT systems as well
as software.
[5] ทั้งนี้
บริษัทจะมุ่งเน้นการจำหน่ายผ่านออนไลน์เพื่อตอบโจทย์พฤติกรรมลูกค้าในปัจจุบัน The company will prioritize online sales in
response to today's consumer habits,
โดยตั้งเป้าเพิ่มสัดส่วนยอด
ขายในช่องทางออนไลน์เป็น 10% ในสิ้นปีนี้ setting a target that increases
sales through online channels to 10% at the end of this
year
จาก
ปัจจุบันที่มีอยู่ 2–3% ซึ่งขณะนี้ยอดขายออนไลน์เติบโต
50–80% from the current 2–3%; online
sales are growing 50–80%.
[6] นอก
จากนี้บริษัทยังมีแผนจะเปิดตัวแบรนด์ผลิตภัณฑ์ดูแลบำรุงผิวกาย
น้องใหม่ SELENE In addition, the company has plans
to launch a new skin care product brand, Selene,
โดย
จะจำหน่ายในเว็บไซต์ศรีจันทร์และร้านวัตสัน which will be sold on Srichand's
website and in Watsons stores.
|
Annotation "About Us." Srichand United Dispensary, 2016. Srichand United Dispensary Co., Ltd. was founded in 1942 by Mr. Phong Hanutsaha. The company has three main businesses. These are Chemical Trading, Cosmetics and Herbal Medicines. Since 2006, Mr. Rawit Hanutsaha has inherited the company. "Industry Research: Beauty." University of Southern California, 7 Aug. 2022. The Beauty industry covers a wide variety of personal products (skin care; color cosmetics; hair care; fragrances), beauty appliances (hair dryers; brushes; combs), services (salons; day spas) and related functions (packaging; supply chain). Not all segments of the beauty industry will be represented on this guide. Watsons Asia 1841 Doors Open The Hong Kong Dispensary (as A. S. Watson was then known) opens its doors in Hong Kong and starts providing medical services to the local people. |
Translation
1: Sample for Discussion
Srichand adjusts strategy in response to
declining market,
Mr. Rawit Hanutsaha, CEO of Srichand Saha Osot Co., Ltd., owner of the Srichand cosmetics brand, said the spread of Covid-19 during the past year has affected the overall cosmetics industry worth over 300 billion baht, with makeup products in particular suffering a negative sales growth rate of 58%. Last year, the Srichand brand saw a drop of over 50% in total sales from the previous year, when the company enjoyed revenues of 450 million baht. However, as Covid-19 and technology have played
a bigger role in our daily lives, the company has to adjust
its operation plan by incorporating more technology into its
operations. Last year the company spent more than 10 million
baht to set up a team to oversee technology and develop the
IT system as well as various software programs. It will
focus on sales through online channels to respond to the
current customer behavior, and hopes to increase the
proportion of its online sales to 10% from 2-3% currently by
the end of this year. At present, its online sales have
grown between 50-80%. In addition, the company is planning
to launch Selene, its new brand of skincare products which
will be available on Srichand’s website and at Watson stores |
Translation
2: Sample for Discussion
Srichand meets slow market with digital boost
The impact this past year of COVID-19 has cost the cosmetics industry over $8,000m, with makeup especially hard hit, said Rawit Hanutsaha, CEO of Srichand United Dispensary, Co. Ltd., owner of the Srichand beauty brand. The company has seen a 58% decrease in sales growth compared to last year’s $13.7m revenue. The
epidemic has, however, made technology a daily necessity,
prompting the company to incorporate it in business,
investing over $300,000m in a tech team to handle IT,
systems and software, and prioritizing online transactions
in response to customer demand. Target online sales by
year’s end is set at 10%, up from the current 2–3%, after
witnessing a 50–80% growth. Srichand also plans to launch
Selene, a new skincare product for health-conscious clients,
to be available online and at Watsons drugstores |
Reference
Discussion
Vocabulary
Links
Other coverage
Source
Home | Translation Resources | English Help
Last updated September 4, 2022